Wat drijft jouw klant? En hoe kun je hierop inspelen? Voor een succesvolle en toekomstbestendige onderneming is het essentieel dat je weet wat de behoeften van je klanten zijn en hoe je goede klantrelaties op kan bouwen. Customer journey mapping kan je hierbij helpen. Met deze methode breng je de relatie met je klant visueel in kaart. Je maakt inzichtelijk op welke behoeften van de klant je kunt inspelen, welke contactmomenten er zijn en waar ruimte is voor verbetering van de klantbeleving.
Customer journey mapping helpt je zo bij het maken strategische keuzes en biedt praktische inzichten op operationeel niveau. Zo leidt het misschien tot de beslissing om je website aan te passen of een nieuw kanaal te creƫren waarmee jij je klanten bereikt. Het geeft je ook waardevolle input voor de content die je met je klanten kunt delen. Naast dat het in kaart brengen van de customer journey waardevol kan zijn voor je marketing en communicatie, kan het je helpen bij het verbeteren van processen of kan het je inzicht geven in welke innovaties van waarde kunnen zijn voor jouw onderneming. Maar hoe breng je de customer journey in kaart? En hoe kun je deze doorvertalen naar een heldere en krachtige strategie?
In de online inspiratiesessie op 27 mei van 11.30 tot 12.30 uur gaan we hierover in gesprek met Ilonka Coenraad (oprichter Patient Journey Lab). Ilonka heeft al meer dan twintig jaar ervaring met marketing en (online) communicatie bij verschillende organisaties en werkt sinds 2007 als interimmanager. Als interim hoofd online bij AMC leerde zij de mogelijkheden en onmogelijkheden van digitale interactie in de zorg. Tijdens de inspiratiesessie zal ze vertellen over het werken met customer journeys en patient journeys. Ook gaan we met elkaar aan de slag met het opstellen van een patient journey.
In deze inspiratiesessie
- ontdek je het belang van customer journeys voor jouw onderneming;
- breng je een patient journey in kaart;
- ontvang je handvatten die je helpen de customer journey te vertalen naar een heldere en krachtige strategie voor je marketing en communicatie, procesverbetering of innovatie;
- kun je andere ondernemers ontmoeten, elkaar inspireren en kennis met elkaar delen en verrijken.
Wanneer:
Donderdag 27 mei van 11.30 tot 12.30 uur.
We gebruiken de applicatie Zoom. Voorafgaand ontvang je van ons een mail met instructies en een link naar de webinar.
Kosten:
Gratis.